ابوالفضل ساقی

ابوالفضل ساقی

یا ابوالفضل (ع) یا علمدار کربلا یا ساقی کوثر...
ابوالفضل ساقی

ابوالفضل ساقی

یا ابوالفضل (ع) یا علمدار کربلا یا ساقی کوثر...

نقش نگین انگشتر امام‌ حسن (ع)/عکس

  نقش نگین انگشتر امام‌ حسن (ع)/عکس

نقش نگین انگشتر امام حسن مجتبی (علیه السلام) عبارت بود از «العزه لله بود، یعنی عزت و شکست ناپذیری برای خداست.»
حج: ائمه معصومین (علیهم السلام) هر کدام شعار و جمله ای را بر نگین انگشتر خود حک می‌کردند که نشان دهنده روح و فکر خاص آن بزرگواران بودنقش نگین انگشتر امام حسن مجتبی (علیه السلام) عبارت بود از «العزه لله بود، یعنی عزت و شکست ناپذیری برای خداست.»

فضیلت قرائت قرآن



فضیلت قرائت قرآن

در اصول کافى ج2 ص611 از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که مى فرماید: چه مانع است که تاجرى از شما که در بازار مشغول تجارت است وقتى به خانه برمى گردد نخوابد تا اینکه سوره اى از قرآن را بخواند که برایش نوشته شود به جاى هر آیه اى که مى خواند ثواب ده حسنه و محو شود از او ده سیّئه.

و در مجمع البیان ص 36 از پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم) روایت شده که فرمود: هر کس حرفى از قرآن را تلاوت کند براى او حسنه اى که ده برابر ثواب داشته باشد نوشته مى شود. مثلا در «الم» سه حسنه است یکى براى الف و یکى براى لام و دیگرى براى میم.

قرائت قرآن یا بهترین اعمال

مرحوم دیلمى از امام صادق(علیه السلام) روایت مى کند که فرمود: خواندن قرآن از ذکر برتر و ذکر از صدقه بهتر و صدقه از روزه بالاتر و روزه سپرى است در مقابل آتش.

مراتب قرائت قرآن

در عدة الداعى ص 329 از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که مى فرماید: هر کس قرآن را در نماز و در حال ایستاده بخواند به هر حرفى صد حسنه براى او ثبت خواهد شد و چنانچه در نماز نشسته بخواند پنجاه حسنه و در غیر نماز با وضو بیست و پنج حسنه و بدون وضو ده حسنه در نامه عملش ثبت خواهد شد.

سپس فرمود: من نمى گویم «المر» یک حرف است بلکه از براى الف آن ده حسنه و لام ده حسنه و میم ده حسنه و راء آن ده حسنه (هر کدام جدا، جدا) نوشته مى شود.


صفحه 230


فضیلت قرائت قرآن از روى قرآن

در اصول کافى جلد2 ص613 از اسحاق بن عمار روایت شده که مى گوید: به امام صادق(علیه السلام) گفتم: فدایت شوم من قرآن را حفظ کرده ام آیا خواندن آن از حفظ بهتر است یا از رو خواندن؟

حضرت فرمود: از رو خواندن بهتر است، آیا نمى دانى که نگاه کردن بر روى قرآن عبادت است؟

فضیلت خواندن قرآن در خانه 

ادامه مطلب ...