ابوالفضل ساقی

ابوالفضل ساقی

یا ابوالفضل (ع) یا علمدار کربلا یا ساقی کوثر...
ابوالفضل ساقی

ابوالفضل ساقی

یا ابوالفضل (ع) یا علمدار کربلا یا ساقی کوثر...

خانه پیامبر اسلام(ص)


خانه پیامبر اسلام(ص) در جده شبیه سازی شد+ تصویر


شفقنا زندگی- حضرت محمد (ص) پیامبر مکرم اسلام، نه تنها بزرگترین مرد تاریخ است بلکه یکی از بزرگترین رهبران جهان می باشد. با این وجود در خانه ای ساده می زیسته و از همین خانه و زندگی ساده جهانی را به مسیر هدایت فراخوانده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی به نقل از "archiv islam"، به تازگی خانه ی پیامبر اسلام (ص) براساس احادیث و روایات رسیده از اصحاب ایشان در شهر جده بازسازی شده و برای بازدید عموم به نمایش درآمده است.

تصاویر این خانه ی شبیه سازی شده، نکات جالبی را نمایان می کند. نخست اینکه ورودی این خانه در نیست بلکه تنها یک پرده است و بنابر سوره ی حجرات کسی که به در منزل پیامبر اسلام (ص) می آمده، در نمی زده بلکه نام ایشان را صدا می زده است.

اثاثیه این خانه عبارت است از یک مشک آب که از پوست ساخته شده، تعدادی بشقاب، یک عمامه، نیزه، تیر و کمان و یک شمشیر. یک چوب دستی نیز وجود دارد که پیامبر اکرم(ص) در زمان راه رفتن و ایراد خطابه بر آن تکیه می زده اند.

سقف این خانه از شاخه های درخت خرما ساخته شده به طوریکه در صورت بارش باران، آب به داخل خانه پیامبر(ص) نفوذ می کرده و بالشی که ایشان استفاده می نموده، از خشت بوده است.

  

انتهای پیام



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.